| Ɩ м α ɢ ι и α т ι σ и||
Love Potion >> Chapter 5

Sunday, 24 June 2012 @ 04:38 | 1 Comment [s]

Annyeong~ :) yeahh! hari ni dapat bukak lappy! =D sukenye..lallalalalala


Dua hari kemudian.... (Sehari sebelum tarikh akhir penghantaran teks)

JIYEON POV


"Cikgu, saya datang ni sebab nak hantar teks speech saya ^_^." Kata aku sambil berjalan menuju ke arah cikgu.

"Park Ji Yeon! Dah lewat benar awak ni." Kata Cikgu Kang kepada aku.


"Maafkan saya, cikgu...hihi.." Jelasku.

"Dah agak dah, mesti last minit." Kata Cikgu Kang lagi.

Semasa Jiyeon ingin mengambil teksnya di dalam beg..dia ternampak Momo yang telah dibasuhnya di atas kejadian tempoh hari.....

"Eh, lupa pulak pasal Momo ni. Aku kena pulangkan Momo kat Kiseop. Dah takde Bau kopi dah. Kena sabun baru wangi. ^_^ mesti dia suka ❤ . Kalau dia takde benda ni, nati masak la dia tak boleh cakap dengan orang." Fikirku seorang diri di dalam hati. sambil itu, aku menyerahkan teks itu kepada Cikgu Kang.

"Kamsahamnida" Kataku kepada cikgu lalu beredar dari situ.

Semasa Jiyeon ingin beredar, Dia terlanggar seorang murid perempuan..........

"Arghhhh!! Erkkkk!" Jeritku saing dengan budak itu.

"Apahal semua ni?" Kata Hyorin yang agaknya kebetulan lalu di situ.

"Jangan tercegat je, tolong la kutip kertas-kertas yang bertabur ni." Kata cikgu kepada murid-murid yang ada di situ.


"Mianhae...Haishh..habis barang aku berselerak.. = =" Kataku dengan perlahan.

"Ehh! Bukan ke ni teks speech Kiseop?" Kata Hyorin sambil memegang teks speech Kiseop.

"Habis tu, apasal ada kat sini pulak?! Ni dokumen sulit ni,mana boleh bawak keluar?" Kata seorang dari kawan Hyorin.

"Entah-entah... Teks ni terjatuh dari beg Jiyeon si Witch tu tak?" Kata Hyorin dengan senang nya. :O

"Mwo?!!" terkejut aku mendengarnya...


"Ya tak ya jugak! Kalau bukan dia sapa lagi,kan?!" Kata Bora. Bora juga kawan Hyorin.

"Aku pun naik heran apasal dia jadi baik sangat dengan Prince dua tiga menjak ni. Sekarang dah kantoi yang dia nakkan benda ni, PENCURI!" Kata Hyorin sambil menuding jari ke aku!

"Apa yang korang merepek ni huh?! Apasal korang nak kena tabur fitnah kat aku macam ni?! Korang memang sengaja nak kenakan aku kan!" Kataku dengan marah sekali!

"Dengar tu? Tetiba nak salahkan orang lain pulak. Dah kantoi tu, ngaku jelah~" Kata Hyorin lagi.

"Sanggup kau curi teks tu sebab nak menang ye? Biasalah tu,dah nama dia pun witch!" Kata Bora menambah lagi.

"Ha! Ha! Ha!" Gelak Hyorin dan kawan-kawannya. 

"Habis lah aku.....Diorang berpakat rupanya." Aku tak mampu berkata apa-apa. hanya berkata dalam hati saje.

"Ini dah Kes berat ni,betul tak? Boleh kena buang dari pertandingan ni." Perbualan Bora dan Hyorin.

"JIYEON!!" Tiba-tiba ada seorang yang memanggil namaku kuat!

"KISEOP!" <-- Dalam hati.

KISEOP POV


"Kiseop...Awak tahu tak...Jiyeon kan...dia kan..." Ngadu Hyorin kepada Kiseop.


"Cikgu dah cerita kat saya semuanya. Awak semua nak bagitau yang dia dah curi teks saya kan?" Kiseop menepis kata-kata Hyorin tadi.

Tap!Tap!Tap! <---Tapak kaki....menghala ke Jiyeon

"Kiseop, nanti kejap! semua tu fitnah je! Serius! Aku tak buat amenda pun." Jelas Jiyeon sambil menangis-nangis.

Kiseop terus mengusap kepala Jiyeon......

"Aku tahu, Jiyeon. Kau takkan tergamak buat benda camtu." Kata aku kepada Jiyeon di hadapan semua yang berada di situ.


"Aik, apahal pulak? Kitaorang semua kat sini dah nampak." Kata Bora.

"Awak semua tak payah tanya apasal. Saya cuma nak bagitau, saya akan hantar bendaalah tu pada last tarikh tutup. Memang dah  tabiatlah tu hantar awal pagi. Jadi tak mungkin dia boleh dapat teks tu. Semua ni salah AJK atau......." Jelas aku sambil merenung ke arah AJK-AJK.


"Takde hati perut betul! Kitaorang pulak yang nak dipersalahkannya. T^T Dah la kitaorang kerja nak mati untuk korang semua. Tsk! Tsk!" Kata Hyorin dan Bora sambil berlakon menangis-nangis.

"Ceh, nangis pun nak berlakon. = =" Kata Jiyeon.

"Errr..Nak buat macam mana ni?! Susah la kalau dah macam ni gayanya. Teks speech kamu berdua akan jadi tak sah. Itulah peraturannya." Kata cikgu pula.

Takkanlahh..............Kesian diorang...Penat diorang kerja keras nak jadi juara....

"Apasal Kiseop pun kena terlibat sama jugak?" Prince pun kena? Habis la camni." Kata Hyorin yang pada mulanya nak mengenakan Jiyeon sorang je.

-----------------------------------------------------------

Chapter 5..settle gak akhirnye~ =D
sambung chapter 6 oke...
ni dah nak abes tau! =D jgn lupe bce smpai abes....
maybe chapter 6 abes kowt..oke bubye... mesin loceng (oppa yg bebel) dah berbunyi~~ hahah

Labels:



thank you for satisfied this post....u like? so,,"Like" it and comment! :D


Older Post | Newer Post
Disclaimer

Hi peeps...Anneonghaseyo,,Nida imnida..Do follow and leave your footprints in my cbox :) be nice here =D

official blog K-pop!

Please Don't be A COPYCAT!!


Cingu ya!

Navigations!

Diary Author fanfiction Cingu


Be Talkative!


LOvey -dOvey!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Baek Jae Ra:*

Best View at GOOGLE CHROME!