| Ɩ м α ɢ ι и α т ι σ и||
Love Potion >> Chapter 1

Friday, 1 June 2012 @ 03:06 | 6 Comment [s]

Chapter 1....harap-2 yang baca ni faham >.<
kalau da lupa Intro dia..ada kat SINI



JIYEON POV

Isnin ,Di sekolah ,7.00 pagi
Sudah menjadi kebiasaannya setiap hari Isnin,,sebelum loceng berbunyi. Murid-murid akan berkumpul beramai-ramai di notice board sekolah untuk lihat info terbaru setiap minggu. Antara info di situ untuk minggu ini adalah "English Speech Contest" akan diadakan tidak lama lagi. Peserta akhir adalah prince dan witch. Prince yang disebut-sebutkan ialah Kiseop dan Witch pula ialah aku,,Jiyeon :) .
------------------------------------------------------------------------------------

"Hurmmmm....Aku digelar begitu kerana mukaku yang tampak seperti witch kerana aku ini jenis yang susah hendak senyum...." Hati ku berkata :)

Tiba-tiba,,seseorang mencuitku dari belakang...Aku terus memaling ke belakang dengan muka witch aku ini...
dan berkata "Ermmm..ya,,ada apa?!"
<sambil tu>"Owh,,Dongho rupanya" Hatiku berkata sendiri lagi.

"Errr,,miann...mianhae..mianhae~ sebab kacau kau" Kata Dongho dengan nada dan riaksi muka yang sangat takut padaku.

"Ehh?? apahal sorry-sorry pula ni?" -Aku pelik kenapalah..si Dongho ni takut dekat aku :(
"Ahh..apa-apa je laa...ermm,,ni nak ambil gambar untuk majalah sekolah,kan..." Balasku lagi.
--------------------------------------------------------------------------------

7.30 pagi, Di dalam dewan untuk buat sesi penggambaran pula...
"Ahhh! aku terpaksa bergambar dengan mamat prince tu!" Rungut hatiku.

"Sedia eh? Say cheese!~~ Nanti kita buat interview pula ya? :3" Kata Dongho kepada kami berdua.

Ketika kami bergambar.....
"Woi pompuan!! Jangan sentuh Prince aku lah""Pergi balik hutan sana la oi!! Duduk dengan nenek kebayan laa weyhh!" Kedengaran suara pelajar perempuan yang minat dekat prince.

Calon juara English Speech Contest yang diadakan bulan depan tu adalah seorang pelajar yang cemerlang dan popular di kalangan pelajar perempuan dan aku ni pula sebagai lawan dia terpaksa jadi mangsa kena kutuk,kena maki,kena hamun semua.

"Eishh,diorang ni...huh,,aku bukannya guna pedang ilmu hitam apatah lagi masa pertandingan tu nanti. Padahal masa contest tu nanti,,aku cuma perlu guna skil bahasa Inggeris aku je...haishhh" Keluh hati ku
"Ahh! aku peduli apa! Yang penting aku nak menang dalam contest tu!!" Pujuk hatiku lagi :)

----------------------------------------------------------------------------

Selepas sesi penggambaran tamat...aku balik ke kelas...

"Tak perlulah kau fikirkan sangat pasal diorang tu! kau just kena buat betul-betul ya jiyeon!! Hwaiting!!" Hwayoung memberikan ku semangat balik. :)

"Jiyeon hwaiting!! Aku akan sokong kau! Tapi...kau kira untunglah dapat duduk dekat dengan budak yang macam tu punya feymes...Prince tu memang hensem kan kan!! hehehe" Kata Soyeon yang penuh minat dengan prince.


"Ehh ehh! Korang cakap dengan salah oranglah. Aku ni bukannya suka sangat dengan lelaki yang terlalu perfect ; plastik macam tu! Boringg~~! Aku ni lebih suka dekat orang yang nampak perfect tapi sebenarnya tak! (hehheehhe *witch laugh*) " Kataku dengan penuh semangat.

Hwayoung dan Soyeon terkejut dengan gaya cakapku itu seolah-olah mereka sedang bercakap dengan ahli sihir yang paling menakutkan....Hurmm...memang patutlah diorang cakap muka aku ni nampak seram..."hahah" Ketawa kecilku seorang diri.

"Ehhh? aku buat lawak je lah...hahaha" Ujar aku balik untuk menenangkan mereka.

"Ya...ya,,ak..aku dah agak dah ko buat lawak!" Kata Hwayoung.
"Heh,,Kau takkan cakap macam tu kan kan!" Kata soyeon pula.
--------------------------------------------------------------------------------

JIYEON POV

Makmal Kimia,selepas tamat waktu sekolah...
"Ehh? aku rasa aku tertinggal buku nota lah...korang balik dulu laa ya" Ahh! aku telah tertinggal buku nota di bawah meja aku! :(

"Owh,,oke...kitaorang balik dulu laa ya! ermmm...Jiyeon ahh! kwaencannayo? jaga diri ko bebaik tau! anneonghaseyo..kami balik dulu ya! :)" Kata Hwayoung dan Soyeon yang bimbangkan aku.

"Ermm...kwaencanna! :) Gomawo ahh hwayoung,,soyeon sebab bimbangkan aku! anneong!" Jawabku supaya mereka tidak bimbang lagi.

Sampai di depan Makmal Kimia...tiba-tiba dia terdengar suara seseorang...
"Ehhh? Suara siapa pula tu?! Ada orang ke?! hallloooooo??" Kata Jiyeon yang dalam ketakutan tu...

KISEOP POV

*Eh eh? kiseop nape muka awak camtu! comellha!*
*tengah cari barang camni ke mukanya...hahahah*

"Mana kau dah pergi ni?! Momo,cepatlah keluar! :'( Janganlah main-main... Tsk! Tsk! :'( " Sambil menangis-nangis,,aku mencari-cari sesuatu bendaku yang amat disayangi hilang! :'(
----------------------------------------------------------------------

Yoshhhh!! Chapter 1 dah settle! :) oke tak? ni first time tau?
korang faham tak? komen siket meh... =D

hurmmmm....agaknya APAKAH/SIAPAKAH MOMO TU??
SIAPAKAH YANG JIYEON NAMPAK AGAKNYA!??
ermmm...tunggu ea! nanti nida sambung balik! :)
kalau yang ada tanda ni * tak payah baca pon tak pe! hahahah! :)

Labels:



thank you for satisfied this post....u like? so,,"Like" it and comment! :D


Older Post | Newer Post
Disclaimer

Hi peeps...Anneonghaseyo,,Nida imnida..Do follow and leave your footprints in my cbox :) be nice here =D

official blog K-pop!

Please Don't be A COPYCAT!!


Cingu ya!

Navigations!

Diary Author fanfiction Cingu


Be Talkative!


LOvey -dOvey!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Baek Jae Ra:*

Best View at GOOGLE CHROME!