| Ɩ м α ɢ ι и α т ι σ и||
Love Potion >> Chapter 2

Friday, 8 June 2012 @ 09:47 | 8 Comment [s]

Chapter 2...yoshhh! annyeong~ baca ea..kalau da lupa Intro dia..ada kat SINI
siapa belum bace Chapter 1..bacelah dri mula ye..



JIYEON POV

"Ehh?! terkejut aku dibuatnya! siapa agaknya ya!" Aku memerhati lebih dekat untuk melihat siapa agaknya dia...seorang lelaki? "Oh rupanya Prince?! apa dia buat dekat sini ya" Bisik hatiku...

"Macam mana kau boleh ada dekat sini pulak?!" Kiseop menegurku....sambil dia mencari barangnya yang hilang tu.

"Errr...aku..aku nak ambil buku nota aku lah.Rasanya tertinggal dekat sini kot? Tapi tak kisahlah,yang kau menonggeng ni apahal?!" Balasku..kemudian menanya dia balik.

"Tongg..tonggeng apanya? mana ada apa! Kau tu...pergi blahkan diri tak boleh ke?!" Katanya meninggikan suara kepadaku..dan..kelihatan sedikit kemerahan di mukanya.

"Ceyhhh! nak kelentong aku konon. Aku nak blah lah ni!" Aku hanya berkata dalam hati..tak kuasa aku nak layan.



"Kat sini rupanya buku nota aku. Aik?!! katak? Patung katak?" Kataku dengan nada yang pelik kerana patung katak tiba-tiba muncul di tempatku.

Ketika Jiyeon berkata begitu...Kiseop terus terkejut serta terus bangun dari posisinya yang sedang menonggeng tadi...dan berkata...
"Yahhh!!! Bak sini Momo akulah! Bak sini,bak sini! Bak siniiii!!" Kata Kiseop sambil menangis. Aku makin tak faham dengan kejadian ni.

"Huh,apa ko cakap ni? Patung katak ni aku jumpa dekat atas buku nota akulah." Jawabku dengan nada yang pelik.

"Huh,huh,huh *mengeluh kepenatan lepas menangis* Macam mana menatang tu boleh ada dekat situ pula ni?" Ujar Kiseop dengan nada yang lemah.

"Apasal mamat ni gelabah semacam?! Takkanlah benda alah ni .......?" Bisik hatiku sambil memikirkan sesuatu.

"Patung katak ni....ka..kau punya eh?!" Tanyaku kepada Kiseop.

"Ya! barang paling beharga aku tu! My Precious! Tolonglah bagi balikkkk!" :3 Jawab Prince.

Keadaan menjadi sepi~~
Aku memandang prince atas bawah..atas bawah..kerana...
"Hah?! Biar benar...? Ni ke lelaki yang orang dok gila yang diorang panggil PRINCE tu? Ini ke?" Aku hanya berkata di dalam hati sahaja.

KISEOP POV



"Benda tu....benda tu dah jadi tangkal aku masa aku kecil lagi. Kalau takde dia ,satu apa pun aku tak boleh buat :'(."......."Tapi kalau ada momo dekat tangan aku ni,aku jadi semacam perfect! Nak ambil exam berani,nak masuk pertandingan tak takut..; nak cakap dengan orang pun takde hal! :(" Huh,,jelasku untuk mendapatkan Momoku semula. :3

"Tak sangka ye? Tak sangka betul! Sekarang ni ...rahsia terbesar kau ada dekat tangan aku. = v =!" Jiyeon berkata...matanya yang tajam itu melihat ke mukaku sambil tersenyum sinis.

"Aaishh? dia ni!! takut pulak aku.. >.<! seram~ padanlah orang panggil dia witch!" Hatiku berkata diam-diam.

*omo~ cute <3*

"Bagilah balik benda tu dekat aku. Tolonglah...Jangan bagitahu orang ea?? Kau cakap la apa je. Ak..aku sanggup buat untuk kau." Pujukku.

"Apa-apa je? Serius? Heheheh! Kau sanggup buat apa-apa je semata-mata untuk benda ni?!" Balas Jiyeon sambil memicit-micit Momo ku.

"Ya,ya! Aku sanggup! Kalau kau nak aku kalah dalam contest Bahasa Inggeris tu pun aku sanggup! Kalau kau nak duit,kau cakap je kau nak berapa kau nak; memang tak fikir panjang aku terus je kasi. Kau nak aku jadi hamba kau pun aku rela. Kau nak aku......." Belum sempat aku cakap habis. Jiyeon memotong cakapku...

"Haaaa arasso *baiklah*....Nah! ambil ni!" Dengan senangnya dia terus bagi semula patung kesayanganku tu.

"Hahhh?! ..............." Aku berasa pelik sangat.

"Lain kali jaga benda berharga macam gini bebaik sikit. Kang hilang betul-betul....haaaa,,tau panik.Ok! aku nak balik dulu..bye :) ppyong! see ya!" Katanya sambil menasihatkan ku.

"Aikk? Asal kau tak minta apa-apa" Tanyaku.

"Hmmm,saja! :) Aaisshh,,jangan la tanya macam gini. Serba salah pula aku rasa." Jawabnya.

"Tapi boleh tak...boleh tak kau jangan bagi tahu sesiapa pasal hal ni?!" Kataku kepadanya lagi.

"Heh,kau tak payah risau laa...Aku ni bukannya kaki report pun.. :)" Kata Jiyeon.

"Kesian aku tengok kau ni,susah payah kau sorok "kekurangan" kau. Kau ni...tak laa perfect macam peminat setia kau tu dok cakap.. Jauh dari perfect... :) Tapi apa salahnya ye tak? Semua orang ada rahsia,kelemahan masing-masing. :)" Katanya lagi sambil tersenyum dan berlalu pergi.


"Omooo~,,Kali ini dia senyum tak seperti witch laa...seperti feminine sebenar... =D Kyaa!! Akhirnya,,dapat balik Momo aku! Momo! aku sayang kau! Jangan lari lagi oke!" Aku berkata sensorang sambil mencium patung katak ku itu.

JIYEON POV


"Memang sah la ye kita tak boleh nilai orang dari sudut luaran je?" Membebelku seorang diri.


Maka,bermulalah cerita yang sebenar-benarnya...........rasa amat gembira apabila mengetahui Prince tu bukanlah seperti yang difikirkannya selama ni.

--------------------------------------------------------------------------

Kyaaa!! dah siap chapter 2! komen ea! =D Faham tak?
komen tau..haahah..dah! nida nak tidur..dah ngantuk ni..huh! pnat menaip! kihkih :)
ppyong!

Labels:



thank you for satisfied this post....u like? so,,"Like" it and comment! :D


Older Post | Newer Post
Disclaimer

Hi peeps...Anneonghaseyo,,Nida imnida..Do follow and leave your footprints in my cbox :) be nice here =D

official blog K-pop!

Please Don't be A COPYCAT!!


Cingu ya!

Navigations!

Diary Author fanfiction Cingu


Be Talkative!


LOvey -dOvey!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Baek Jae Ra:*

Best View at GOOGLE CHROME!