| Ɩ м α ɢ ι и α т ι σ и||
Love Potion >> Chapter 6 (Ending :3)

Friday, 6 July 2012 @ 08:09 | 2 Comment [s]

Annyeonghashimnikka!! :) Yah!! da lama tak jumpa! :3
Jom baca ni! ni chapter last ye.. :)
Siapa yang dah terlupa yg lepas-2 tu..bole baca balik kat sini ye.. :)
enjoy!! :3

KISEOP POV


"Err...Tapi cikgu....." Keluh Kiseop...

"Hmmmm....cikgu pun tak boleh nak tolong. Dah peraturan macam tu." Jelas cikgu dengan berasa hampa.

"Cikgu.....Saya tarik diri dari pertandingan tulah. Semua ni salah saya. Kiseop langsung tak terlibat pasal hal ni.." Kata Jiyeon dengan tidak memikir pepanjang.

"Tapi bukannya awak ada buat salah ke apa kan?" Kata aku pula.

"Nanti jap! Cikgu,boleh tak saya tengok teks saya dengan teks dia?" Kata aku lagi sambil mencapai kertas yang cikgu hulurkan itu.

"Err...boleh. Nah, ni dia. Nak buat apa ni?" Cikgu Kang terus memberi kertas itu pada aku.

"Jiyeon tak bersalah dalam hal ni takkan selesai sampai bila-bila. Jadi.........." Aku berkata begitu..lalu mengoyakkan kertas teks aku dan Jiyeon itu.

Semua orang terkejut pada ketika itu................................

"Kiseop!!" Jiyeon terus menarik aku.

"Sekarang benda ni dah selesai dengan cara paling mudah. Dah kedua-dua teks ni dianggaptak sah jugak kan?" Sambil terus meletakkan kertas yang telah koyakkan itu ke atas meja cikgu.

"Awak pun nak tarik diri jugak ke?" Tanya cikgu.

"Saya dengan Jiyeon takkan tarik diri dari pertandingan tu." Balas aku pula.

"Kitaorang akan siapkan teks yang baru dan bagi kat cikgu sebelum tarikh tutup." Balas aku lagi. Ketika itu Jiyeon hanya merenung aku dan semua orang terkejut gila!

"Awak ni dah kena rasuk ke? Awak sedar tak apa awak cakap ni?! Awak tau tak tarikh tutup tu esok?! Ingat boleh tukar ke?" Kata Cikgu Kang dengan terkejut sekali.

"Ingat senang ke nak siapkan teks tu........dalam masa sehari je?" Sampuk hyorin dengan tetiba.

"Jangan risau......Saya rasa kitaorang boleh buatsebab kitaorang memang bebakat!" Kataku dengan penuh semangat.

Takde sesiapa pun.....yang berani bukak mulut bila prince dah cakap macam tu.

---------------------------------------------------------------------
Selepas itu....Prince dan witch naik ke atas loteng sekolah......

JIYEON POV



"Okey,line clear. Kat sini takde orang. Bagusssss!" Mula-mula aku dengan Kiseop kool je cakap.....lepas tu....

"Woiii! Apa kita kena buat sekarang, "bijak?!" Pepandai je kau cakap nak siapkan menatang tu dalam masa sehari kan?" Kata aku sambil mencekik leher si Prince ni. >.<

"Sori...sori laa wei!" Jelas Kiseop.

"Orang tere macam mana sekali pun takleh buat kerja gila camtu,tau tak?!" Kata aku lagi..

"Err,tapi buk...bukan ke kita ni genius? Aku yakin kita boleh siapkan benda tu dengan idea yang lagi KAW." Jelas kiseop lagi.

"Jangan nak memandai la. Kau ingat kita ni bijak tahap dewa ke?! =OO= " Kata aku..sambil memicit leher  Kiseop lagi kuat.

"Erk....sakitlah!! Nak bunuh aku ke?" Jerit Kiseop.

"Dah kau tu yang teringin nak masuk neraka awal!" Balas aku.


"Uhuk... Tapi....Aku cakap macam tu sebab aku yakin dengan kebolehan kau. takkan aku nak cakap macam tu kalau aku tak yakin? Aku cuma.....tak tahanlah aku tengok orang tuduh kau bebukan. Ak...aku tak nak tengok kau tarik diri. Mian..mianhae sebab aku buat keputusan ikut sesuka hati aku je. " Mendengar saja pengakuan Kiseop aku terus menitiskan air mata dan melepaskan cekikan aku di leher Kiseop tadi.

"Kau takyah minta maaf. Sikit pun aku tak marah. Se...sebenarnya...aku....gembira sesangat. Terima kasih lah eh sebab selamatkan aku? Tsk! Tsk T^T...." Aku terus merapati Kiseop.....

Baru je kiseop nak peluk Jiyeon....tetiba........Aishh! potong stim betullha! hahah.. :3


"Oh,ya tak ya!!!. Terlupa pulak nak bagi balik Momo kat kau!" Kiseop terkejut ketika aku cakap begitu.

"Takde benda ni, susah la kau nak cakap dengan orang kan? Sorilah aku pegang Momo lama sangat" Sambil tu aku mengesat air mataku dan mengeluarkan Momo dalam poketku..

"Tapi tadi...kau... Momo mana ada kat tangan kau pun kan?! Selamba je kau tadi aku tengok....Boleh pun kau cakap dengan  tak pegang benda alah ni." Kata aku sejenak berfikir...

"Mungkin sebab dia dah tahu kot.....yang Momo ada dalam poket aku?" Fikir Jiyeon.

"Ha'ah! Yelah tu! Sebenarnya aku pun baru tahu Momo kat dalam poket kau. Mungkin aku tak sedar,,tak terfikir langsung easa takut tu....sebab aku beria-ia nak tunjuk dekat kau hebat tak hebat aku ni :3..." Sengih Kiseop...

Witch yang diselamatkan Prince......kini sedar yang dia telah jatuh cinta kepada putera idaman tu......



-----------------------------------------------------------------------

Yay! yay! yay! dah abes :) ahh!! so sweet..hahah. :3
ermmm....mian....sebab lambat sangat update FF ni >.<
ahh! gomawo kat sume yg tolong Nida buat benda alh ni sume... <3 Gomawo juga kat siapa yg setia baca Nida punya FF ni.. ^_^ Gomawo! :)

Pssstttt...nak mengadu siket...Nida da tak boleh buka lappy lelama lagi.. :(
sehari 1 jam je... :( kalau hari minggu lama siket..siket je laa.. :'( sedeyyy... <dah sudah! jangan mengadu lagi..hahah...>

*nak tulis status siket laa kat sini...6 July 2012 kan hari ni!!
ahhh! nak pergi showcase B.A.P!! nak nak! :3 :'(
*ahh! lagi satu! 9 July..bufday Nida! hahaha...saje nak bitau~~ :3
~~Saenggil chukahamnida~~haha..

oke bubye! :) Ppyong! ^_^

Labels:



thank you for satisfied this post....u like? so,,"Like" it and comment! :D


Older Post | Newer Post
Disclaimer

Hi peeps...Anneonghaseyo,,Nida imnida..Do follow and leave your footprints in my cbox :) be nice here =D

official blog K-pop!

Please Don't be A COPYCAT!!


Cingu ya!

Navigations!

Diary Author fanfiction Cingu


Be Talkative!


LOvey -dOvey!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Baek Jae Ra:*

Best View at GOOGLE CHROME!